Publicidad
Sociedad · 10 de Febrero de 2012. 10:37h.

Acusan al Cortefiel de exigir "hablar en castellano"

"Un dependiente nos dijo que no tenía ninguna obligación de saber catalán"

Acusan al Cortefiel de exigir "hablar en castellano"

Imagen del Cortefiel

Una carta en el Ara denuncia la actitud "vergonzosa" de uno dependiente de Cortefiel de Portal del Ángel hacia el catalán. El lector Carles Blasco, explica que "mi mujer y yo nos dirigimos en catalán a un dependiente de la sección de trajes de hombre y nos dijo que no le entendía y que le habláramos en castellano".

"Mi mujer le preguntó si hacía poco que estaba en Cataluña, a lo que él le respondió que no tenía ninguna obligación de saberlo ni ninguna intención de aprenderlo y que además, él se nos había dirigido en castellano y teníamos la obligación de contestarle en castellano", asegura.

"Me enojó mucho ante la insolencia de este individuo y le dije que tenía que respetar el entorno cultural de donde vivía. Un encargado nos dirigió en catalán y nos dijo que enviáramos una carta a Madrid si no estabamos de acuerdo, añade.

"Después hablamos con la directora, que justificó el dependiente diciendo que era italiano. A esto respondí que no era ninguna justificación por la mala respuesta que nos había dado", concluye.

Publicidad
Publicidad

102 Comentarios

Publicidad
#57 Marc, Barcelona, 12/02/2012 - 18:17

Si a aquest senyor se li va acudir que podia comprar-se alguna cosa a CORTEFIEL, ja tenia un problema d'abans. No es pot jugar amb l'estil.

#56 tornem a la dictadura, del tiu Pacu, 11/02/2012 - 20:51

Un tiu que em parli en castella passi però que m´obligui a parlar en castellà i dins d´un País amb dues llengues cooficials si home si!.. aixó es FASCISME PUR I DUR, tota aquest trepa que s´omple la boca amb els nacionalismes tenen una mostra amb aquest paio. "háblame en cristiano cohhoneee"

#55 gloria, valles occidental, 11/02/2012 - 13:13

DONS JA HO SABEU GENT RES DE COMPRAR AL CORTEFIEL .JO JA FA TEMPS QUE NO HI VAIG , I NO EN FALTA DE RES.

#54 porca miseria, b, 11/02/2012 - 09:55

Hago como la mayoría en este país, ni aprendo catalán, ni tengo intención alguna de hacerlo.

Son las costumbres sin subvencionar, es lo que tienes la libertad, es el derecho a elegir.

¡basta ya de delación lingüística racial!

#54.1 Joan, Barcelona, 11/02/2012 - 10:19

Bé, doncs cada cop tindràs menys oportunitats a Catalunya, això és evident. En nom de la mateixa llibertat que tu esmentes, els catalans tenim dret a triar amb qui tractem. El teu destí és ser un marginat social o fotre el camp a Espanya.

#54.2 un altre tossut, que no s'en entera!, 11/02/2012 - 11:46

Quan tinguis que emigrar a Alemanya, doncs la mamella catalana se us haurà acabat, que parlaràs, coi d'home? Que no veus que has de respectar el país que et dona de menjar???

#54.3 valeri torres, bna, 11/02/2012 - 12:35

Sr. Porca Miseria: ¿No vols aprendre el català o no ets capaç d'aprendre'l?. Mes aviat diria que la teva inteligencia no et permet aprendre'l. La Porca Miseria, te mes capacitat inytelectuial que tú.

#54.4 Paco Pil, Hojpitalé, 11/02/2012 - 12:47

A veure, una cosa és que no el parlis, Una altra molt diferent és EXIGIR que un client, és a dir, algú gràcies al qual tu cobres, com ha de parlar. Segur que si et parlen en alemany et baixes les calces i et poses d'esquena, encara no n'entenguis ni un borrall.

#54.5 El del mig, dels Xixus, 11/02/2012 - 20:36

A Estremadura i a Anadalussia necessiten contractar més funcionaris i oh! aquestes comunitas parlen la teva llengua única i oficial, Que hi fas aquí encara?,

#54.6 Raúl González Blanco, Tarrasa, 13/02/2012 - 10:46

No os metáis con el hombre, seguramente conoce más idiomas que vosotros, pero menos dialectos! A ver cuando os enteráis que el catalán es la un chiste

#53 panissars, badalona, 11/02/2012 - 09:06

Tothom que despatxa cara al públic ha de poder atendre al client en qualsevol dels dos idiomes. El contrari és denunciable segons la nomativa vigent. Cortefiel està incomplint: per tant ,cal no comprar-li una merda, i demanar el full de reclamacions si torna a passar alguna cosa semblant !!!!!!!