Publicidad
Sociedad · 1 de Agosto de 2020. 11:12h.

"El proceso ha sido un pasatiempo para ricos"

Josep Burgaya, historiador: "El PSC tendría que haber sido más valiente"

"El proceso ha sido un pasatiempo para ricos"

El historiador Josep Burgaya considera que “el proceso ha sido un pasatiempo para ricos” en esta entrevista con e-notícies. Burgaya, profesor titular de la Universitat de Vic, acaba de publicar “Populismo y relato independentista en Cataluña” (El Viejo Topo).

El autor también alerta que el “independentismo no ha hecho autocrítica y no creo que la hagan” con lo cual el conflicto político está servido. En su opinión, Esquerra es capaz de desmarcarse de JxCat porque “cuando sale Puigdemont y les acusa de traidores vuelven al redil”.

“Esquerra no es capaz de practicar la realpolitik: Oriol Junqueras y Marta Rovira lo impiden”. A su juicio fue “una barbaridad declarar la República catalana para deshacerla al cabo de unos segundos”.

También critica que “la izquierda en general y el PSC en particular fue poco valiente con el nacionalismo”. “El PSC tendría que haberse desmarcado del nacionalismo y haber planteado la batalla de las ideas”, añade.

Por otra lado remarca, entre otras afirmaciones que el independentismo ha obviado “la geopolítica, estamos en la Unión Europea, la UE va a abrir el melón en cincuenta o en cien años".

Publicidad
Publicidad

17 Comentarios

Publicidad
#27 Pep, Palamós, 02/08/2020 - 09:49

no ha estat un entreteniment ,els rics a Catalunya fa anys s'han venut les empreses i ara només tenen patrimoni i aixó s'acaba pels seus descendents i es van enlluernar amb tenir un petit estat per dirigir-lo ells ,un estat ,encara que petit ,necessita molta gent per dirigir-lo, una élit ,ells eren franquistes pujolistes i ara indepes.. el poder

#26 Ciudadano Sinmitos, Barcelona, 02/08/2020 - 00:00

¿El PSC batallar contra el nacionalismo? ¡Vamos, hombre! No hay que ser historiador, hasta los viejos más rústicos sabemos que eso es imposible. El PSC siempre ha querido beneficiarse de los nacionalistas y chupar juntos; no sabe ni quiere hacer otra cosa.

#25 Juanico, Bcn, 01/08/2020 - 21:39

Menysprear el que pensenl els altres no és una bona pràctica.

2 milions de rics són molts rics, ricura.

#25.2 Santi, Barcelona, 02/08/2020 - 09:13

No t'equivoquis, els rics juguen amb els que tu quantifiques en dos milions...es a dir, els quatre rics s'erigeixen en ideolegs, contracten als pastors (el vivales, el porqueras,i d'altres) per guiar el ramat on els convé, i aquest es el joc, mentres deixen que els pastors i els amiguets i familiars posin mà a la caixa i estiguin ben alimentats

#25.4 Sergi Sergio, Barcelona, 02/08/2020 - 19:13

Aquests rics vividors i vivales son el que mouen el ramat que diu beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

#25.5 Figueras, Figueras, 03/08/2020 - 17:22

Juanico, que heu fet vosaltres? menysprear el pensament del 53%, tancar el parlament, trepitjar la constitució, trencar el estat de dret... menys pel.licules, que els primers en imposar el vostre pensament al estic feixista, sou vosaltres!

#10 Montse Quatre, Barcelona, 01/08/2020 - 17:55

Titllar el maleit "procés" com un passatemps em sembla un qualificatiu molt feble i benigne, perque el que realment ha suposat aquest enorme tinglado es una nefasta i malefica acció que s'ha patejat una recuperació treballada durant quaranta anys per politics que havien demostrat nivell i inteligencia. Els sediciosos haurien de demanar perdó.

#9 antonio, madrid, 01/08/2020 - 17:25

Ganó Ciudadanos, y por mucho que no nos gustara el resultado... genio! Y luego habla de la pluralidad de la sociedad catalana... genio!