Publicidad
Sociedad · 3 de Octubre de 2015. 18:02h.

El sacerdote que apoyó el proceso se declara homosexual

Confiesa que su pareja es un hombre catalán

El sacerdote que apoyó el proceso se declara homosexual

El sacerdote, en una entrevista a Catalunya Ràdio

El sacerdote y miembro de la Congregación para la Doctrina de la Fe en el Vaticano, Krzysztof Charamsa, se ha declarado homosexual. El religioso polaco, en efecto, apoyó el proceso soberanista asegurando que la doctrina de la fe cristiana incluye el derecho a la autodeterminación.

Charamsa, en una entrevista este sábado en el diario Corriere della Sera ha confesado que es homosexual y que tiene pareja, Eduard, un hombre catalán. "Sé que la Iglesia me verá como alguien que no ha sabido cumplir con su deber (de castidad), que se ha extraviado y, por si fuera poco, no con una mujer, sino con un hombre", ha revelado.

"No hago esto para vivir con mi pareja, lo hago por mí", ha añadido antes de decir que "sé que tendré que renunciar a mi ministerio, aunque es toda mi vida".

Precisamente, el Vaticano no ha tardado en reaccionar y le ha suspendido de sus funciones. Mediante un comunicado de su portavoz Federico Lombardi, ha considerado que las declaraciones del sacerdote son "muy graves e irresponsables". En concreto, porque ha hecho hacer una confesión "tan impactante un día antes de la apertura del sínodo sobre la familia".

"Evidentemente, Monseñor Charamsa no podrá continuar ejerciendo sus funciones precedentes a la Congregación para la Doctrina de la Fe", añadió.

Publicidad
Publicidad

72 Comentarios

Publicidad
#67 jorgemarti, Barcelona, 06/10/2015 - 17:47

Ah, ahora solo faltaría que las "sores": Lucía Caram y Teresa Crema des fueran "bolleras". Ya tendríamos la orgia completa......

#61 javier, santos Brasil, 05/10/2015 - 14:11

Como puedo ser "consejero" del Real Madrid y ser de la Directiva del Atlético? Este Charamsa se há equivocado de equipo...... No passa nada... Vuelve a lo normal. Se va a sentir más libre y tranquilo....

#60 alicantino, alicante ESPAÑA, 05/10/2015 - 13:36

Mi teoría se sigue confirmando. Personajes soberanistas independentistas: Albà, Karmele, la monja Forcades, mikimoto, joel juan, el notario de sagunto y su secuaz, el cura polaco homosexual el mediocre puigcorbé, etc etc. ,,,,, sin comentarios.

#59 Jesús, Murcia, 05/10/2015 - 12:34

Con ese nombre seguro que es murciano y cristiano, como Yo.

#59.1 Jesús, Murcia, 05/10/2015 - 14:30

Y mariquita, lo más importante, que me lo había olvidado, hostias, otro lapsus totalmente lingue.

#57 Josep-Maria, Barcelona, 04/10/2015 - 15:08

Hi ha una semblança entre la dificultat o impossibilitat que l'Església Catòlica reconegui la dignitat i els plens drets dels homosexuals i la dificultat o impossibilitat que Espanya reconegui el dret de Catalunya a la llibertat.

#57.1 Javier, Girona, 04/10/2015 - 17:53

Una cosa son els drets humans i la llibertat d'orientacio sexual i una altra la ideologia politica i els sentiments identitaris d'una part de la població però no de tota. El que se sembla mes al que fa l'esglèsia es el fa la generalitat discriminant els catalans per lengua i sentiments identitaris.

#57.2 Josep-Maria, Barcelona, 04/10/2015 - 23:03

@ Javier (Girona):
Si hi hagués a Catalunya un clar 65% de partidaris de continuar formant part d'Espanya, ¿diries que l'unionisme discrimina els catalans per motius identitaris?

#57.3 Javier, Girona, 05/10/2015 - 17:30

#57.2

Si l'unionisme portés 35 anys al poder a catalunya, hagués imposat una unica llengua publica a totes les institucions, mitjans catalans i educació i discriminés els catalans en bons i dolents, autèntics o falsos segons els seus sentiments identitaris o la seva llengua propia, sí.

#57.4 Josep-Maria, Barcelona, 05/10/2015 - 21:54

@ Javier (Girona):
Crec que l´única manera que la llengua catalana recuperés una mica el terreny que li correspon a Catalunya era mitjançant la discriminació positiva. Quant a discriminar els cat. en "bons i dolents, autèntics o falsos" jo no veig que es faci. Potser no vivim a la mateixa Catal.

#57.5 Javier, Girona, 07/10/2015 - 04:20

#57.4

Imposar una unica llengua publica no es discriminacio positiva, es discrimin. pura i dura. A més li serveix al nacionalisme d'adoctrinament perquè dona a entendre que a catalunya només hi ha una lengua i que l'altra es estrangera i no s'ha d'utilitzar. Li diuen a les persones el que han de fer

#57.6 Javier, Girona, 07/10/2015 - 04:26

#57.4

Quan el nacionalisme parla en nom de tots els catalans i de catalunya, està menystenim, ignorant i discriminant a la 1/2 de la població que te una altra llengua propia o sent. identitaris, que es el mateix que discriminar els catalans en bons i dolents, autèntics o falsos. Sinó no ho faria.

#57.7 Javier, Girona, 07/10/2015 - 04:39

#57.4

Potser no vivim a la mateixa Cat, potser una gran part dels catalans viuen a la Catalunya "Matrix", la visio de catalunya imposada pel nacionalisme identitari en els seus 35 anys en el poder controlant les institucions, el mitjans catalans i 'educació, però no te a veure amb la realitat social