Publicidad
Sociedad · 30 de Abril de 2012. 10:18h.

"Me hablas en español o qué?"

La Guardia Civil multa a un miembro de las JERC con 160 euros por no querer pagar un peaje y por llevar el CAT

La Guardia Civil ha multado el secretario de organización de las JERC, Isaac Peraire, cuando pretendía saltarse un peaje de la autopista AP-7 en Sagunto (Valencia). Al quedar el coche parado en el peaje, los responsables han requerido la Guardia Civil, que ha desviado el coche y lo ha multado. Los agentes han instado a los miembros de las JERC no hablarles en catalán: "Me hablas en español o que?"

Según ha denunciado el propio Peraire en un vídeo que ha subido a Youtube, el joven independentista se ha negado a pagar el peaje de Sagunto siguiendo así la campaña de Solidaritat Catalana (SI) y ERC, #novullpagar, que de momento -según Abertis- ha llevado a que 1.500 personas no hayan pagado los peajes de Catalunya en las últimas tres semanas.

La Guardia Civil ha multado a Peraire por obstruir un carril de la autopista con 80 euros y, además, como la matrícula del coche estaba tapada por el CAT, ha sido multado con otros 80 euros. En total, 160 euros de multa.

Peraire, que iba acompañado por Cesc Oliva (JERC) y Eloi Planas (Reagrupament), tras comentarle a la trabajadora del peaje que no iba a pagar ha sido advertido que al entrar en la autopista ya debería saber que "era de una empresa privada".

Isaac Peraire, parado en el peaje de Sagunto
Publicidad
Publicidad

155 Comentarios

Publicidad
#77 Pere, Oliva, 02/05/2012 - 20:00

Vicentet, no ténquetes amb mí, que soc paisà teu, del mateix país. Hem de conviure a la mateixa terra i no hem sofrir greujes de ningú que ens diga hablame en Español. Les taronges d´Oliva i les de Xirivella paguen massa peatge per anar a Europa

#77.1 Vicent, Chirivella, 05/05/2012 - 04:20

Peret estic molt tranquil el problema està en q gastant ixe terme et pases pel forro lo q fica en nostre estatut apoyat per la majoria,a on també fica q les llengues oficials son el valencià i castellà.Les taronges encà q mos pese ya ni es collixen per lo mal q defenem lo nostre davant lo foraster

#76 Pere, Oliva, 01/05/2012 - 18:52

Al País Valencià, nomes parlen castellà, les bagasses i la Guardia Civil. La multa ha estat per esser valencià del nord i manifestar-ho; que es el que més li fot al guarda espanyol.

#76.1 Vicent, Chirivella, 01/05/2012 - 22:54

Ma que n'hi ha que ser ignorant per a dir "País Valencià" i per nomenar a un català com a valencià del nort jajajaj ahi en Oliva quin aigua begueu.
I encà damunt dius que la multa es per ser català? Votarse el peage i dur lo de "cat" no te res a vore. Buff la multa et la ficaria a tu per borinot

#76.2 Ramon, Barcelona, 02/05/2012 - 16:04

M'agrada sentir un valencià normal del País Valencià parlant en valencià... i quan un valencià fatxa del Reino de Valencia li contesta, també en valencià... i jo que els entenc, perfectament, en la meva llengua... una prova més, per si encara feia alguna falta, d'això que en diem Països Catalans.

#76.3 Vicent, Chirivella, 05/05/2012 - 03:47

Ramon tu com Juan Palomo yo me lo guiso yo me lo como. Ahi estem si dius pais valencià eres normal sino eres un fasciste di q si home.I damunt com entens lo q dic ya soc del paissos ahi en dos collons per eixa regla de tres si entec a un occità som paissos occitans no? I si entenc a un gallec q som?

#75 Séneca, Barcelona, 01/05/2012 - 13:56

Era a Valencia! Com volen que un guàrdia civil accepti que li parlin català en una comunitat fora de Catalunya?

#74 Marc Sabater, Igualada, 01/05/2012 - 12:15

Es esperpentic veura la gent saltan-se la llei i fent desobediència d'aquesta manera. Digeu que si, que aquesta actitut es la d'un país civilitzat i democràtic. Voteu a un partit que volgui fer gratis les autopistes, però això és de delinqüents tarats mentals. Catalunya va malament amb aquesta gent.

#74.1 LLCR59, Banyoles, 01/05/2012 - 12:29

Quí és que va malament?.
El que fa costat a la Màfia o el que s'hi enfronta?

#73 pixaner, rds, 01/05/2012 - 12:00

1 de Maig del 2012, ha començat la primavera catalana!