Publicidad
Sociedad · 22 de Marzo de 2016. 19:37h.

¿Y con las 80 mezquitas salafistas qué hacemos, conseller?

El conseller Jané anuncia que “no bajaremos la guardia”

¿Y con las 80 mezquitas salafistas qué hacemos, conseller?

Jordi Jané, mostrando un documento con los niveles de alerta

Cataluña tiene una octogésima de mezquitas salafistas, según informó el comisario en ninguno de los Mossos d'Esquadra, Josep Lluis Trapero. El entonces conseller de la Presidencia, Francesc Homs, dijo que “se tienen que hacer las mismas cosas que se hacen con cualquier expresión religiosa, que es expresar respete y no victimizar-lo si no hay razones para hacerlo”. “Que no se extitmatize a nadie de ninguna confesión religiosa”, pidió el 28 de abril del año pasado.

Su sucesora Neus Munté, cuando todavía era vicepresidenta del Gobierno de Artur Mas, afirmó el pasado 30 de junio que “coincido plenamente” con lo que dijo Francesc Homs. El conseller del Interior, Jordi Jané, también pidió el pasado 10 de noviembre no “estigmatizar” el salafismo.

Jané, que ha comparecido después de la reunión del Gabinete de Coordinación Antiterrorista en el Departamento de Interior con motivo de los atentados en Bruselas, no ha hecho ninguna referencia a las mezquitas salafistas y ha dicho que en Cataluña se mantiene el nivel 4 sobre 5 de alerta. "Existe amenaza y no bajaremos la guardia”, ha asegurado.

El titular de Interior ha explicado que “habrá patrullas intensivas y reforzadas y vigilaremos más algunas infraestructuras" como aeropuertos, líneas de metro, estaciones de tren y puertos.

Finalmente, Jordi Jané ha dicho que “también se refuerza la vigilancia en lugares con concentraciones de turistas por Semana Santa”. "Las características generales del refuerzo policial son parecidos a las de Nadal”, ha concluido.

Publicidad
Publicidad

39 Comentarios

Publicidad
#32 Oriol2, BCN, 24/03/2016 - 21:30

Detesto el salafisme, igual que cap altra religió que limiti la riquesa de la vida humana. I per descomptat que la seva presència ens planteja nombrosos problemes. Ara, caldria deixar clar que la majoria de salafistes no són gihadistes.

#32.1 Oriol2, BCN, 26/03/2016 - 00:48

Els dos vots negatius per què són? Perquè he escrit que detesto el salafisme i que la presència de salafistes planteja nombrosos problemes? Deu ser això, oi? No deu ser perquè he dit que la majoria de salafistes no són gihadistes, perquè això es pot saber amb una miqueta de cultura.

#31 Paraula de Gitano, Vic , 23/03/2016 - 16:12

El conseller Jordi Jane jefe del Mossos nou Iman Honorific de Catadisney.

#30 Vergonya Aliena Sento, Burundi del Nord, nou estat d'Europa., 23/03/2016 - 11:29

Privatitzar-les i reconvertir-les a religions que donguin mes bon rotllo ......Com la del mostre de l'espaguetti volador..posem per cas.

#29 Roger, L'H, 23/03/2016 - 10:13

Salafista igual a terrorista? o son els salafistes radicals? no ho se pregunto.
Perquè si resulta que els 10.000 o 15.000 salafistes que hi ha a catalunya no son terroristes, tancar les mesquites i criminalitzar el colectiu podria ser un ERROR majuscul. Pero potser si que tots son terroristes. Nose

#29.1 Joanot, Vila Itaca del Cardoner, 23/03/2016 - 11:12

Si hi hagués 80 centres neo-nazis, amb les seves esvàstiques, tots uniformats, també els defensaries? No tots serien exterminadors, oi? Fins i tot potser que algú fos una bona persona amb idees confuses i equivocades, però que el poguessim rintegrar a la societat amb teràpies de poesia i pintura.

#29.2 Hector, Bcn, 23/03/2016 - 17:44

Joanot, felicitats, acaves de dir terroristes i colavoradors de terroristes a tots els salafistes. L'enhorabona! Es com dir ser espanyol es no sapiguer llegir, perque com jesulin es espanyol, dons tots incultes! A que no te res a veure?bes la mateixa estupidesa que has fet tu

#28 otgeri, Badalona, 23/03/2016 - 09:06

A Tunisia les van tancar. Despres d'uns atemptats van tancar 80 mesquites.